היפוך העובר ברחם אמו, מידע חדש ומעניין

בס"ד


מחקר חדש שפורסם ב2017 השווה לידות של נשים שעברו היפוך חיצוני (ע"י רופא/אחות מוסמך) מוצלח ללידות של נשים אשר תינוקם היה במצג עכוז אך התהפך באופן עצמאי לפני הלידה.
התוצאות הראו ש: מתוך 643 נשים שנגשו להיפוך ב198 מקרים אכן הצליחו לשנות את מצג התינוק מעכוז לראש. אותן 198 נשים הושוו לקבוצה של בערך 400 נשים שתינוקם התהפך באופן עצמאי מעכוז לראש לפני הלידה. בקרב הנשים שעברו היפוך חיצוני מוצלח שיעור הניתוחים הקיסריים היה של 1 ל 5 לידות לעומת 1 ל 10 לידות בקרב הנשים שתינוקן התהפך עצמאית. הסיבות הנפוצות ביותר לביצוע לידה קיסרית בקרב הקבוצה הראשונה היו מצגים בלתי נורמליים של העובר כמו מצח או פנים ראשית. מצגים אלו היו נפוצים בקרב הקבוצה הראשונה בתדירות של כ1 ל4 עוברים לעומת 0 בקבוצה השנייה בה התינוקים התהפכו לבד.
המסקנות העולות מדו"ח זה ה מצביעות על החשיבות של הדרך בה התינוק מתבסס במנח הרצוי ברחם. לעומת הסתכלות רק על השגת המנח עצמו.
ייתכן והשאלות הנכונות לשאול הן איך לעזור לתינוק להתהפך בעצמו? איך ליצור לו מקום נכון יותר ברחם ובאגן כדי שירצה להתהפך בעצמו?
האגן אינו רק מעבר גרמי, בתוך האגן ישנו הרחם ושרירים נוספים, רקמות רכות ואיברים פנימיים המאוזנים/ לא מאוזנים ומעוצבים בצורה מסויימת המשפיעה על צורת הרחם, צורת הרחם משפיעה על מנח ומצג התינוק מכיוון שהתינוק עצמו קוצה להתבסס בצורה הנכונה ביותר, זה טבוע בו, אך הוא נע לאן שיש לו מקום ולאן שגוף האם מאפשר לו... מאד ייתכן שבעזרת איזון, תרגול נכון, יציבה נכונה, נקטין לכתחילה את שיעור מנחי העכוז וגם נעזור להיפוכים טבעיים להתרחש בלי צורך בהיפוך חיצוני... דבר שיקטין את הסיכויים ללידה (ניתוח) קיסרית
האם היפוך חיצוני מוצלח הוא כאשר התינוק נמצא עם ראש למטה לקראת הלידה? או שמא היפוך חיצוני מוצלח הוא כאשר הלידה מסתיימת בלידה וגינלית מוצלחת? יש להבין ששימוש בכוח אינו משנה את המרחב הפנימי של הרחם או את סידור הרצועות בגוף ולכן יש סיכוי רב שהתינוק יהיה עם הראש מטה אך לא יתבסס בצורה אופטימאלית לקראת הלידה. כדאי לנסות תרגול, יציבה ושיטות טבעיות להיפוך התינוק וגם לשלבם במידה והולכים לבצע היפוך חיצוני, להגדלת הסיכויים ללידה טבעית וקלה יותר.   


תגובות

רשומות פופולריות